Över 1 vecka

18.9.2019

Nu har jag legat här i över en vecka. Halva tiden uppkopplad till dropp och resten av tiden har jag kämpat med bl.a. obekväma kanyler och psykiska påfrestningar.. För att inte tala om cu-monstret i magen som gjort sig påmind nu som då... Speciellt på morgonen och förmiddagen. Har börjat fundera om det är IBD-modulen (pulver drickat) som jag skall dricka varje dag, som gör mig lite stinn och spänd i magen.. Samma igår kväll när jag fick den med kvällsmålet. Magen blev spänd och "knipig" 😩

Det positiva är att jag fått vård och omsorg, varm mat, trevliga pratstunder och en ny look. Vet inte hur i hela friden jag nånsin skall kunna ha nån annan färg än rosa på mig 😁



Fick just veta att jag skall få infusionen kl.13.30 idag. Vaknade (och somnade) med lite ont i halsen och huvudvärk, så vi får verkligen hoppas att det inte är nåt som stör eller bromsar infusionen!

Nope, det är det tydligen inte 🤞🏼 Ibd-skötaren var nyss och pratade med mig. Fundersam på varför mitt CRP stiger.. Och mitt hb var bara 82 idag så nu kommer jag att få blod och järn i.v. efter Remicade. Så nu blir jag minsann laddad med dropp idag. Senare ska jag också få träffa stomi-skötaren för att byta lite funderingar med henne..

Vi får bara hoppas och hålla tummarna ÄNNU mera nu att det börjar svänga..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping