På stan

Sov jättedåligt inatt igen. Somnade dock om en stund på morgonen efter att jag ätit frukost. Sen kom moster och mormor på besök före lunch, och sen kom syster Jessica m.fam. runt kl.13.30. Vi hade funderat att vi skulle åka in till centrum om jag orkade, och visst skulle jag försöka orka det 💪🏼 Det var verkligen jobbigt, men bra för psyket med lite miljöombyte.
Vi besökte Flying Tiger och H&M + att vi åt middag på Amarillo! Det var jättegott men jag var nog väldigt försiktig med vad jag åt. Jag kollade med sköterskorna före jag for och de sa att jag kan glömma alla dieter och sånt nu eftersom tarmen ändå ska bort.




Och värkmedicin hade jag fått med mig till stan också. Hamnade att ta två tabletter på stan, och som tur är hjälpte de rätt snabbt.
Magnus kom och mötte upp oss och följde mig sedan tillbaka till sjukhuset 💓 Han satt ett bra tag och pratade och gosade med mig. Det gav mig så mycket. Men när han skulle åka blev det jobbigt. Alla känslor som finns inför operationen och vad som väntar efter den. Både jag och grannen grät när han gått.

Jag fick picka blodförtunnande åt mig själv i magen igår, och även idag. Heja Heidi 😁 Det behövde ju också dokumenteras. Här med mina egna civila kläder på. Nästan skönare med sjukhuskläderna 🙊🙈 men lite friskare kände man ju sig nog. 


Nu ligger vi och kollar TV innan det är dags för ännu en natt. Inatt har vi bestämt att nattpersonalen inte behöver titta in så ofta eftersom det stör mig så mycket. Så jag hoppas VERKLIGEN att jag får sova liiiite bättre inatt.

Sov gott mina vänner 💞

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping