Dag tre på sjukhuset...

Inatt har varit en betydligt bättre natt. Jag har sovit från kl.21.30-04.45 med endast några snabba uppvak när jag svängde mig, pga att det blir så fruktansvärt varmt i dessa plastbeklädda sjukhussängar 🥵
Sen har jag nog sovit till och från fram till kl.07.15 när det var dags för blodprover. Kunde t.o.m mitt namn och min födelsetid trots sömnskorv i ögonen 👏🏼😊
Frukosten bestod av laktosfri risflingegröt och glutenfritt bröd med skinka och gurka. Riktigt gott faktiskt. Plus min bästa pillerkompis Somac 🙏🏼 Kaffet vågade jag mig dock inte på.


Tog en morgondusch som var lika skönt och uppfriskande som vanligt. Och nu ligger jag och väntar på inre medicinska läkaren som skall komma och prata med mig under morgonronden. Men det blir väl lite senare på f.m. Väntar också hit pappa idag 💙

Igår var sambon hit och det var mysigt att krama om honom. Vi gick också ner till cafeterian en sväng, men den var tyvärr stängd då. Trevligt med miljöombyte iaf. Det blir rätt lång tid här på rummet...


De fina rosorna jag fick av mamma och syster Sara 🌹


Kl.12.30

Har haft pappa på besök, vilket var ett uppiggande avbrott i vardagen här. Vi småpratade om dittan å dattan och så fick jag mera drickbart + skraplotter. Som vanligt var det inte meningen att jag skulle vinna, så grattis du som fick vinstlotterna! 😜 Hade hoppats att jag åtm skulle få den glädjen i all missär, men icke.

I väntan på läkaren, eller rättare sagt gastroenterologen, har jag löst sudoku och flätat håret.. Nåt måste man ju sysselsätta sig med 😉



Har också haft samtal med IBD-skötaren. En hel del info om min biologiska medicin Remicade och imorgon kommer näringsterapeuten och pratar med mig. Jag tycks inte ta upp tillräckligt med näring, så hb 88 och albumin 21, vilket är för lågt. Vi får hoppas det svänger. Personligen tycker jag att allmäntillståndet är betydligt bättre idag än igår (och speciellt i förrgår).

Kl. 15.30

Pratat med gastroenterologen som tyckte jag såg "oförskämt fräsch ut med tanke på blodprovssvaren". Det får man ju tacka för men å andra sidan känns det lite som en käftsmäll. Man tycker man mår "bra" och värdena talar tvärtom-språk. CRP hade stigit ytterligare så om det inte ger med sig blir det fundering på någon antibiotika. Remicade-behandlingarna kan komma att bli tätare än de brukar här i början, beroende på hur jag börjar må nu imorgon och i helgen. Planen är att vara här över helgen, men om jag blir mkt friskare typ imorgon, så hindrar inget hemfärd tidigare. Om jag bara kunde få ner mitt CRP. Tips någon?? Själv har jag inget emot att vara här, men visst blir det lite lång tid...
Om jag nu däremot INTE skulle bli bättre utan snarare sämre, kan faktiskt op bli aktuell. Jag hade förstått att det fanns många fler biologiska läkemedel att testa, men här i Vasa har jag fått en annan bild av situationen. Min tarm är så pass inflammerad att det knappast skulle vara nån vits att testa med nån annan biologisk medicin, men man vet ju aldrig.. Så kanske man ändå kunde testa..? Synd bara att den är så pass ilsken som den är denna inflammation.. Vi får "ta en dag i taget" , som de säger här också... 

Kommentarer

  1. Hej på dej mammas vännen!!! Så klart vi ska hålla tummar å tår! Tar säkert en tid innan värdena blir bättre me nåt så där ilskt i sej!!! Men va där i lugn å ro, bättre att vara på rätta stället än att måsta raitta fram å tibaks!!! Allt ok här hemma! Styrke kramar vi syns i helgen vännen!!! Höööös!!! 🤗🤗🤗💕💕💕

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Stomipåse-överdrag!