Op inbokad

Nu är operationen inbokad. På måndag händer det. Då ryker monstret i magen. För alltid! Då får jag nog ändra namnet på  bloggen. Kanske "Hjälten på magen" eller "Pås-nissen i mitt liv"?


Så... Remicade hjälpte alltså inte och gav därmed inte den effekt som vi hade hoppats på. Mina blodvärden blir inte mycket bättre heller så det finns ingen orsak att vänta längre. Gastroenterologen var hit och pratade med mig om operationen idag, och blev då nyfiken på min IBD-modul-dricka. Jag hade druckit ur den ena så jag erbjöd honom den andra 😉 Han tog den, vi skålade och drack upp. Hej å hå! Det var verkligen att sänka sig till patientens nivå 😁

Så hur känns det med op?
Nervöst.
Hoppfullt.
Oroligt.
Spännande.

Det känns som en nystart. En stor omställning i mitt och även i mina nära och käras liv. Men jag tror det blir bra. Jag måste hoppas och tro det.
Jag är rädd för att bli nedsövd och rädd för hur jag känner efter operationen. Jag hoppas jag klarar det psykiskt. Vet ännu inte om nån är här när jag vaknar. Jag vet inte ens om jag vill det.

Kommentarer

  1. Torsdag syns vi! Till dess över etern, blir nog bra ska du se! ❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping