Svar från lungröntgen m.m..

Uppdatering om lungröntgen-svaren. Allt såg bra ut. Revbenen hela och jämna, hjärtat pumpade som det ska, lungorna fylldes normalt och var normalstora utan konstigheter. Så det var ju skönt! När jag fick veta det igår slappnade jag av och ett, tu, tre, bröt en förkylning ut. Halsont, öronvärk, värk i kroppen och tung i huvudet. Snuvan och hostan som jag haft så länge var ju orsak till lungröntgen, och de fanns ju också kvar som förkylningssymptom ikväll... Kunde dock ta mig till jobbet idag, men får sluta tidigare för att gå hem och vila. Tack 💙

Den 9 mars skall jag träffa arbetsplatshälsovårdaren för en hälsoundersökning, och då skall jag samtidigt träffa läkaren för att förhoppningsvis få utskrivet migränmedicin att ta till när nästa anfall kommer.

Nästa vecka måste jag också meddela kirurgiska avdelningen på VCS huruvida jag vill gå vidare med operation och J-påse eller inte... Lutar fortfarande mot det senare, men är rädd att jag ångrar mig i framtiden. Att jag inte ens testade på J-påse (J-pounch). Man kan ju alltid lägga tillbaka stomin sen om det inte skulle funka så bra, men det betyder ju ytterligare en operation. Är jag beredd att lägga mig under kniven så många ggr? Är det värt det? Vill jag tillbaka till WC-rallyt bara för att slippa påse på magen? Mitt spontana svar är nej, men jag kommer fundera in i det sista...

Trevlig lördag 💕

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping