En absurd situation

Tjaba!

Vilken absurd och overklig tid vi lever i. Allt  runt omkring har liksom stannat av på nåt sätt, och ändå rullar livet på för fullt. Coronaviruset har verkligen ställt till det för sgs hela världen. Finns det nån som ännu är oberörd?

Jag jobbar på som vanligt och anpassar mig efter vårdens rekommendationer och restriktioner i mitt arbete. Än så länge under kontroll på den fronten.

På hemmafronten har vi gjort schema för att sonen (och jag) ska få nån struktur på dagarna då han är hemma i en månad eftersom skolorna är stängda. Ingen har väl undgått det... Ändå skall hemuppgifter och läxor göras. Man märkte nog att koncentrationen inte var på topp idag första dagen hemma, men detta är ju nytt för oss alla och en vanesak. Heja alla föräldrar som kämpar med att få ihop vardagen 💪🏼 We can do this!

Jag har också börjat träna! Promenader minst 3h/vecka + fysioterapeutens träningsprogram med 11 övningar. Känns SÅ bra! Denna vecka redan 1h50min + två dagar programmet avklarat 👍🏼 Det är för att få bättre kondition och gå ner lite i fettmassa för att ist bygga upp mer muskelmassa.

Örjans sår (den lilla gropen vid stomin) är lite sjuk och svider nu igen. Testade lägga tätningsring ist för pasta i förrgår, men igår vid bandagebyte var huden under ringen irriterad och röd-knottrig. Hoppas den repar sig fort nu då jag gick tillbaka till pasta. Tänkte bara att den kanske skulle vara bättre för gropen än pasta som kletar in dit, men njä.. Jag återgick som sagt till pastan.
Hämtade ut lite stomi material igår också. Man vet ju aldrig vad som händer.. Även om jag inte är nån hamstrare av förnödenheter. Kan inte riktigt förstå den hysterin.

Ta hand om varandra 🖤😷🤧🤕🙏🏼

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping