Hälsningar från sjukstugan

Host host.. Heidi här.
Idag har jag varit till arbetsplatshälsovården på hälsogranskning och även träffat läkare ang migränmedicin (som jag fick recept på) och mina förkylningssymptom som bara blivit värre. Det visade sig att jag hade bihåleinflammation så jag fick en antibiotikakur mot detta. Hoppas jag kan börja se framåt nu mot friskare tider. Har hostat och hostat och hostat, halsont, öronvärk och slemmig både i näsa och hals. Usch då. Hängig som en dyngsur trasa 🤧🤕😷 Blev sjukskriven till 12.3 så nu blir det att vila så kroppen orkar läka.
Hälsogranskningen klarade jag mig igenom men testresultaten var sgs alla sämre än 2016 när jag gjorde testet sist. Inte så konstigt med tanke på mitt fysiska tillstånd nu efter detta sjukdomsår med kortisonbehandlingar och stomioperation, men iaf.. Surt att se att allt varit så "mycket" bättre då... Jag frågade om man får komma på nytt och göra om testet efter en tid, och visst, efter ca. 6 mån kan man göra om testet 💪🏼😊 Så jag får hoppas att detta blir den träningsmorot jag behöver...

Ang. samtalet till Vasa så kunde jag inte ringa idag pga att jag hade så fruktansvärt ont i halsen. Imorgon får jag göra ett nytt försök. Skall alltså meddela dem att jag inte vill operera mig nu just.

Nej, nu tog min ork slut. Hoppas ni mår bättre!

H. Heidi&Örjan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping