Host host!

Trodde jag skulle hosta ihjäl mig inatt.. Hostade, hostade och hostade. Försökte stapla om kuddarna tusen ggr för att få högre under huvudet, men det hela slutade med att jag flyttade mig till soffan i vardagsrummet. Kände att det lättade när jag halvsatt, för då irriterade inte slemmet halsen utan jag kunde lättare hosta upp det. Så i soffan kunde jag så småningom somna om igen.


Vaknade sedan tyvärr till och från tills det blev dags att stiga upp och krama sonen god morgon 🥰 Fixade mellanmål till honom under tiden han gjorde sig klar, och så cyklade han iväg till skolan.

Nu har jag lagt mig för att förhoppningsvis kunna sova en stund till. Idag är dagen totalt utan planer. Sonen ska till sin pappa efter skolan och eftis, så jag är ensam tills sambon kommer hem (~kl. 16). Tänkte iaf baka focaccia och hälsosamma kokosbollar. Hittade detta intressanta recept:


Vad tror ni? Låter det inte lite spännande? 😊

Vet inte varför, men jag får för mig att de kan bli ganska hårda 🤷🏼‍♀️ Hoppas jag har fel. Sen har jag ett recept på hälsosammare "glass" också. Kanske detta som kallas "nicecream"?


Nu skall jag sluta skriva och försöka hitta sömnen igen. Gonatt!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Postpaket!

Läkarbesöket och shopping