Besök och miljöombyte

Idag igen började dagen, eller rättare sagt morgonen, men kramper och soffliggande efter att jag kravlat mig upp ur sängen. Hämtade först medicinen och tog den, gick och la mig igen men steg ganska snart upp igen och flyttade mig till soffan. Värmekudden på magen och upp med benen på ryggstödet. Nåväl... drack en proteinshake från apoteket till frukost och sen tog jag en dusch. Vi väntade besök av min mormor och moster idag kl.14, så jag ansträngde mig verkligen för att orka plocka upp lite och fixa innan de kom. Det var ett helt projekt att gå av och an här inne och fixa lite här och där. Sen var en dusch verkligen på sin plats. Det är också en sak som lättar på kramperna - att ta en varm dusch. Det gillar inte CU-monstret i magen, så då försvinner värken för en stund iaf. Och jag jublar! Nästan.. då jag orkar..

Det var trevligt med sällskap. Det bröt liksom av tristessen och ekorrhjulet för en stund. Men t.o.m. att skratta kändes i magen 🙈 Fick uppmuntrande ord, blommor och choklad. Plus att moster hade bakat äppelpaj och gjort äppelmos och saft 👍🏼 Tack fina ni 💜 Jag vågade tyvärr inte smaka på nåt just idag, men jag hoppas kunna smaka åtm en liiiiten bit paj ikväll. Eller så inte.

Nu åt vi just gårdagens köttgryta och det satt bra vill jag meddela. Jag var vrålhungrig, men lök och paprika vågade jag mig inte på så det fick sambon äta. Hoppas nu bara att magen klarar av lite salt mat. Jag skulle nog må bättre av att få i mig lite mer fast föda, men jag är alltid så rädd för hur jag skall reagera. Vill ju inte föda CU-monstret mer... Så nu är det bara att vänta och se 😬



Sa just till sambon att det känns ju lagom kul att sitta inne hela helgen. Som tur är har jag en sambo som gillar att slappa och sitta på soffan, så tror inte skadan är så stor just där... men visst hade det varit skoj att kunna gå ut och träffa lite människor i helgen eller åtm byta miljö. Det viktigaste är ju trots allt att jag tar hand om mig och försöker bli friskare nu. Träffa männsikor kan jag göra sen. Nu känns det som om jag pratar till min egen spegelbild. Men ibland kanske det är just det man borde göra. Prata med sig själv och säga peppande ord och ge goda råd till sin egen spegelbild.

Ikväll kanske jag orkar följa med till båten och kolla så allt är okej där. Det vore skönt. Och ett välkommet miljöombyte. Imorgon skall jag till endoskopienheten för att hämta mer virusmedicin, och där skall jag infinna mig kl.12.15, vilket betyder att jag borde komma mig upp från morgonen och få igång kroppen någorlunda tidigt. Ooops..hur skall det gå?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!