Dagens tankar...

Då har vi fredag igen och helgen är här. Hade på nåt sätt sett fram emot denna helg, men som det ser ut nu blir det knappast mycket gjort för min del. Jag är ju soffsittande till 90% av min vakna tid, och magen fortsätter äta upp mig inifrån. Åtminstone känns det så. Jag fortsätter hasa mig fram mellan kök, wc och soffan.





Tramal medicinen som jag fick mot kramperna verkar eventuellt för stunden men hjälper inte på långa vägar så bra som jag hade hoppats. Jag hade tänkt att jag eventuellt skulle kunna leva någorlunda normalt med hjälp av den. Åtminstone tills jag börjar med biologiska medicinen. Men det får jag nog glömma. Jag håller fortfarande fast vid att det som hjälpt allra bäst är värmedynan jag sydde tidigare i veckan. Den är verkligen SUPER! Värmen är muskelavslappnande och gör att kramperna avtar. Speciellt när jag ligger på rygg. Har sovit två hela nätter på rygg nu med värmedynan på magen, utan att vända mig en enda gång! Helt otroligt skönt.

Söta Chili håller mig sällskap på soffan 💞


Att vakna är dock inte alls lika skönt. Det är då magen sätter igång med sina ljud, kramper, bubblingar ovh frekventa tömningar. Om jag inte sagt det förr, så är denna blogg inget för känsliga läsare. Här vill jag kunna vara ärlig och öppen utan att cencurera desto mera. Det är då jag känner att jag får ut något av att skriva. Att det lättar på bördan.

Dagen började med att se till att sonen kom iväg till skolan. Han har blivit så duktig på att ta eget initiativ och göra sig klar i tid på morgonen. Med lite påminnelser nu som då förstås 😉 Sen tog jag och sambon sovmorgon till kl.11 😌 Så skönt, men jag som lider av rastlöshet får ju smått panik inombords när jag ser på allt som finns att göra och man sover bort halva dagen. Jag vet att det är något jag borde jobba på. Att bortse ifrån sånt när jag ska lyssna på kroppen och ta det lugnt, men det är så svårt. Nåja, som läget är nu KAN jag inte göra så mycket även hur envis jag än är. Min knopp säger ja men min kropp säger nej. Och kroppen överröstar knoppen just nu...

När sonen sen kom hem från skolan myste vi en stund i soffan innan han gick ut och leka med grannbarnen. Om en stund skall han cykla iväg till sin fammo och faffa för att äta middag där och vänta på sin pappa som kommer hem från arbetsresa ikväll. Det är nämligen "pappa-helg" denna vecka 😊

Jag hoppas min mage blir bättre och att jag kan njuta liiite av helgen iaf. Hur är det med era magar? Nåt speciellt program som ni har i helgen och funderar över hur magen skall klara av kanske? Eller mår ni fint? Det hoppas jag förstås att ni alla gör!

Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!