Dagens tips

För de som inte vet, så är jag sjukskriven och hemmaliggande för tillfället. Jag är en väldigt rastlös person som har jättesvårt att vara stillasittande och inte göra nåt... men jag jobbar på det. För mitt välmående borde jag verkligen lära mig ta det lugnt och njuta av att göra ingenting, men det är så svårt när man inte är så som person.
Jag försöker sysselsätta mig så mycket jag kan och orkar varje dag, men det blir inte mycket mer än  diskplockning, nån tvättmaskin nu som då, och nån liten kort promenad för att byta lite luft i lungorna.
Om nån har nåt bra tips på saker jag kan göra som inte kräver så mycket fysisk aktivitet så välkomnar jag alla förslag! 💗 Jag sydde en värmedyna till magen i förrgår och det var det bästa jag gjort på lääänge! Den har hjälpt mig mycket när kramperna i magen varit som värst, och nu har jag nästan blivit beroende av den 😁 Men hellre det än beroende av opiaterna jag stoppar i mig 😉


Dagens tips mot monstret i magen:
Använd värmedyna som smärtlindring!
Jag sydde en på under en timme och den blev jättebra. Om nån vill veta hur jag gjorde är det bara att höra av sig ❤️

Värmedyna med innerkudde och överdrag.


Fick dessa fina blommor hemlevererade till dörren igår, och jag blev sååå glad!
Verkligen uppiggande för en som bara ligger på soffan om dagarna i brist på kraft och styrka att göra annat.
Så tacksam för alla fina vänner som bryr sig och visar förståelse även om smärtan inte direkt syns utanpå 💜

Här ligger jag på soffan tillsammans med våra söta pälsbollar  Cesar och Chili 💚💙 De tycktes känna på sig att jag behövde närhet och värme.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!