Monday here I come

Här ligger jag ännu i sängen och lyssnar till ljudet av min syster som kom och städa åt oss som hjälp nu när jag är sjuk...


Här torkas det damm, dammsugs, tvättas wc och skuras golv 💞  Helt underbart!
Men jag märker att jag, trots att jag inte ens skulle orka lyfta en dammtrasa, får kämpa med att ligga kvar och inte hjälpa till. Det är ju mitt hus och jag som borde städa.. Känner mig som världens belastning och är ständigt rädd att folk ska tro att man är lat eller överdriver. De känslorna får man verkligen jobba med eftersom det inte syns direkt utanpå att man faktiskt lider enormt. Tänk så tydligt och icke ifrågasättbart det skulle vara med en bruten fot eller nåt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!