Helt otroligt!

Kl. 11.15

Igår var min familj och hälsade på. Sambon och barnen alltså. Det var roligt förstås men jag saknar att vara hemma. Speciellt jobbigt att krama om sonen och se honom bli tårögd och vända bort blicken. Kan inte skriva mer om det för då brister det helt. Han har spenderat natten mes mommo och idag skall de bada bastu och ha Nerf-krig 💕 Som han alltid ser så fram emot! Tack mamma 🌹

Inatt sov jag gott utan att bli störd en enda gång, men dagen hittills har varit jobbig. Jag har varit SÅ trött och haft molande värk i magen + trängningar ganska ofta. Hade tänkt att jag kanske kunde klara mig utan värkmedicin idag, men fick nog be om en Tramal nyss. Hoppas den hjälper för snart får jag besök av bl.a sötaste fadderbarnet och systerdottern Tindra m.fam. 🤗

Trots att dagen varit kämpig så fick jag just svar på mina blodprover. Jag började gråta av lycka framför skötaren. Känslorna ligger verkligen på ytan för tillfället. Inte så konstigt kanske. Har funderat väldigt mkt på op de senaste dagarna. Tillbaka till blodprovssvaren.. I princip alla hade blivit bättre!! Leukocyterna hade sjunkit, hb 88 (igår 86) och CRP var 15 (igår 97)!! Jag blev så otroligt glad och tacksam! 🙏🏼 Blöder ännu mycket så det skulle jag gärna de att vi får bukt med, men liiite ljus i tunneln iaf. För tillfället. Dagarna tycks åka berg- och dalbana här...


Kl. 16.00

Haft besök och det var såå roligt!! Tack mina fantastiska systrar för att ni finns 💞  Presenter och blommor och massa skratt och gos med Tindra! Mådde betydligt bättre nu igen efter lunchen. Det tycks för det mesta reda upp sig efter lunch 🤞🏼


Kl. 23.00

Dags att säga gonatt, men jag ville bara meddela att jag nu har hamnat att byta rum. De behövde "isoleringsrummet" åt en annan patient. Jag får dock dela rum med en trevlig och pratglad äldre dam med en dotter och dotterson som är bekanta för mig via jobbet 😊 Välden är så liten. Som vanligt. Vi har också en del likheter och gemensamma tv-intressen, så det underlättar ju samvaron 👍🏼😁
Så kanske det inte blev så illa...
Även om jag absolut helst hade fortsatt ha mitt egna lilla krypin.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!