Hemsk natt, men nu är vi igång!

Okej... Försöker uppdatera lite, men inte det lättaste med en kanyl i höger arm. Jag har aldrig varit så sjuk som igår och inatt. Otroligt trött och kramper i magen hela tiden. Har fått mycket dropp, både medicin och koksaltslösning, men tycker allt haft ytterst liten effekt.

Igår kväll kom jag alltså till avdelning T3, och försökte överleva så gott det gick. Åt lite, men som vanligt ville allt genast ut som jag stoppar i mig. Mamma och syster Sara kom på besök, och det var trevligt, även om jag var sååå trött och slut att jag nästan somnade sittandes. Försökte sova inatt men var och varannan timme väcktes jag av kramper eller nån sköterska som kom in med ny droppåse..

Började denna dagen med en dusch och det var jätte jobbigt! Mådde illa hela tiden och fick lägga mig med vått hår i sängen för att vila efteråt. Jag blev plötsligt förd med rullstol till röntgen avdelningen, men efter att ha suttit där och väntat kom en sköterska fram till mig och sa att jag inte alls skulle i nån röntgen. Att det var felbeställt. Okej.. Nå jag fick ju vara ut och lufta av mig lite. Väl tillbaka på rummet kom läkaren in för att prata med mig, och vi startar biologiska medicineringen + kortison i.v idag. Skall också få annan magmedicin.

Så det är på gång just nu. Och så väntar jag på mat.. 😉 Om jag vågar äta nåt... Suck.

Kl. 15.00

Ligger på dagavdelningen och får den biologiska medicinen som bäst 👍🏼 Nu får vi be till högre makter och hålla våra tummar för snabb förbättring av läget. Jag kunde faktiskt äta lite ris och broiler kl. 12 efter att jag fått en Somac. Jippii! Man gläds åt det lilla, som i mitt fall känns som enorma saker.


Nu är kl. 17.30 och jag har ätit middag så jag är MÄTT. Otroligt vilken skön känsla. Sitter dock som på nålar och är orolig för när magen skall slå lös.

Och snart besök av sambon/fästmannen.. 💙

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!