Opererad ✔️

Orkar inte skriva mycket, men operationen gick bra och enligt planen. Tack för alla lyckönskningar! 💞

Fick epidural som gjorde super ont, grät när jag rullades in i operationssalen men sköterskorna var snälla och tröstande. Op tog lite över två timmar. Sen var jag länge på uppvaket - ca. fem timmar, pga värk. Där pratade knappt nån med en och man fick ligga i smärtor, svett och ovisshet hur länge som helst.

På avdelningen väntade mamma och Magnus. Jag hade såna smärtor och var så trött att jag inte var mycket att prata med. På kvällen skulle jag upp och sitta på sängkanten, och eventuellt stå en stund, så det gjorde jag då. Jobbigt. Otroligt att man klarar sånt bara några timmar efter en så stor op.

Smärtpumpen går het hela tiden och så mycket värkmedicin jag får, tar jag.
På morgonen gick jag på wc och det var minst lika jobbigt. Vinglig och illamående blev jag, så det var skönt när jag väl fick lägga mig ner igen. Morgontvätten gick ok trots ständig värk förstås. Nu ligger jag och kollar tv. Grannen skall flyttas till annan avdelning idag så hon var jätte ledsen för det 😢 Jag tycker också det är tråkigt men har tillräckligt att fundera på och kämpa med för att orka fokusera på saker runt omkring mig.. Jag måste lägga all min energi på att tillfriskna och återgå till vardagen och livet nu.

Kommentarer

  1. Nu får vi bara hoppas på supersnabb återhämtning! Går säkert bra, du är ju en tuffing❤️

    SvaraRadera
  2. Du blir en tuff brud med lyxförpackning.... hoppas du mår bättre ikväll!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!