Jakobstad-Vasa

Japp, då var man här igen. Blodprov tagna, blodtryck och puls förhöjda (men det är jag ju van vid iofs) och uppkopplad till koksaltslösning (natriumklorid). Väntar nu på labbsvaren. 



Vacker sjukhus-selfie pga tristess.. Och sömnbrist.. 
Kl. 14:

Jag har nu kommit till Vasa. Min fina vän Lenita körde hit mig och nu ligger jag på en bädd i ett undersökningsrum. Kallt och kalt.

Skall vänta på läkaren som ger vidare direktiv, men sköterskan som jag just kallade hit sa att vi börjar med ett urinprov och så kopplade hon upp mig till saturationsmätare och blodtrycksmätare. Jag är hungrig och trött och magen krampar lite till och från. Blir troligen flyttad till gastro-avdelningen senare, men som sagt väntar jag mer info av läkaren sen när hen väl kommer..

Ser ju inte så nöjd ut, men glad över att vara här ändå. Hoppas nu bara på snabb hjälp. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!