Utslagen kämpe

Dessa senaste dagar har gått i illamåendets tecken.. Jag har mått så fruktansvärt dåligt. Inte vågat äta nåt och begärt mer och mer medicin mot illamående. T.o.m en sådan starkare sort som ges inför operationer. Eg hade vi väl alla, även läkaren, hoppats att det skulle ha avtagit nu, men icke. Ikväll åt jag jättegod mannagrynsgröt/välling med energipulver i + jordubbssoppa med samma energipulver i, så jag ber och hoppas att den skall hållas i mig inatt 🙏🏼 Vill verkligen inte spy mera nu! Har försökt allt. Dricka små klunkar, knappt ätit, vilat, varit på promenader m.m. Nu ikväll lämnade jag bort en stark värktablett som ev kan vara boven i dramat också. En som många kan börja nå illa av. Hoppas bara jag klarar värken då.

Såret på magen är ca 20cm långt och ihopstansat med metall "klämmor". Sen har jag kvar dränagepåsen ännu. Kanske tas bort imorgon..? Stomin funkar men än så länge kan det ju inte komma mycket annat än galla och det jag druckit. Tömningen går fint. Imorgon blir det att lära sig byta påsen tror jag.

Igår var pappa hit 💙 Tack för all hjälp, gåvor och sällskap! Ikväll kom syster Sara, Magnus och hans barn. Tack även Sara för den otroliga gåva jag fick! ❤️ Så tacksam för familj och vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!