Vem släckte lampan?

Kl. 14.00

Hmm.. Vet inte om jag egentligen orkar skriva just nu.. Eller vad jag skall skriva... Känns som att nån har släckt lampan, hoppet, om att det skall svänga till det bättre.

Jag blev lite orolig igår efter att jag pratat med läkaren, och vi funderat på bl.a stomi. Dessutom åt jag ju bra (dvs rätt mkt) igår, och det straffade sig nog inatt och i morse genom många wc-besök och mer kramper.  Plus nervositeten inför dagens möte med läkaren som säkert påverkade magen.

Igår kändes det ändå som att det kunde vara påväg åt rätt håll.. Idag känns allt väldigt mörkt. Det hade inte blivit taget nåt CRP eller albumin idag, men eftersom jag mår sämre och har hb 86 och järnbrist så sa han att vi avvaktar, som tidigare funderat, över helgen och ser vartåt det lutar då. Är det bättre kan vi fortsätta med Remicade, men är det sämre blir det troligen operation och stomi som nästa. I detta akuta stadie finns det tydligen inte så mycket mer att göra/testa sa läkaren. Nån med likanande erfarenheter?

Så här spenderar jag alltså helgen och sen får vi se vad nästa vecka har att bjuda på...

Kl. 21.30

Tuff kväll. Känslomässigt.
Magen lugnare.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Postpaket!

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!