Förkyld trött mamma

Sitter som bäst i jobbet och väntar på att bli avlöst för hemfärd 😉 Jag har hela fem arbetsskiften denna vecka och det känns kan jag lova. Med en förkylning dessutom. Halsen är lite bättre nu iaf. Har varit på svalgodling och provsvaret på det var negativt så ingen angina. Värst är väl nog snuvan och nästäppan nu just. Om jag kommer ihåg att ta nässpray funkar det ju, men inte alltid jag minns att ta med det. T.ex inte nu till jobbet. Sitter och andas genom munnen för att överleva 🤭

Snart är det jul gott folk! Och sen är det nyår! Tänk att ett helt år har gått sen förra nyåret..  Ett år äldre men ett organ fattigare. I början på nästa år ringer förresten kirurgen åt mig ang nästa operation. Kommer fortfarande att säga att jag vill vänta åtminstone ett år. Leva med Örjan och se hur det känns. Måste ju åtm varva alla årstiderna så jag vet hur det är att leva med stomi under de olika årtiderna. Kan tänka mig att sommaren kan bli en utmaning... 🙄 Men när har jag tackat nej till en sådan? 😉

Imorgon skall vi hela familjen till min pappa och Mia på middag och paketutdelning. Mina systrar med fam kommer också. Pappa skall nämligen fira jul borta med Mia. Blir säkert en trevlig söndag. Sen fortsätter förberedelserna inför julmiddagen på julafton. Själv är jag i jobb natten till julafton (jippii) så det blir att fixa så mycket man kan på förhand. Slutar jobb sen kl. 12 på julaftons dagen och middagen är planerad till kl. 13. Tur att mamma kommer tidigare för att hjälpa till på hemmafronten 👍🏼❤️

Nissebus på kvällen

Nissebus på morgonen 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Dag tre på sjukhuset...