Har vinden vänt?

Hej alla.

Jag har mått bättre idag. Och igår. Gårdagen var dock en tuff dag. Pappa och Mia kom på besök 🤗❤️ Men sen när de skulle iväg kom nytt besök in (pappas faster) och satt och pratade en bra stund. Hon är jättetrevlig, men jag var rätt trött så hade gärna vilat en stund. Pappa och Mia tog ner mig till kantinen på en trip, så det var roligt som miljöombyte, men hjälp så svag jag var. Nåväl, sedan var det dags för middag och efter den såg jag fram emot siestan. Nope. Det blev ingen sån för då kom en kollega in genom dörren med finaste blombuketten, kort, choklad och tidning från hela personalen 💕 Tusen tack! Vilken överraskning! Saknar alla jobbkompisar och jobbet så mycket!

Idag har varit en lugn dag. Jag började som vanligt dagen med stomipås-byte. Det var dock jättejobbigt. När jag väl hade tvättat klart kom det mer. Suck. Precis som när man byter på en bebis som släpper mer genast man tagit bort blöjan och tvättat klart. Sen blev jag plötsligt jättesnurrig och var nära att slänga mig efter ringklockebandet i badrummet pga att jag nästan svimmade. Hann dock sätta mig på wc-stolen och samla mig lite så det ordnade sig. Märker att jag ännu är mycket svag och orkeslös. Jag ligger mest vilket heller inte är bra med tanke på svindel och återhämtning. Men imorgon hoppas jag orka röra på mig mer. Idag har jag varit en slagen hjältinna. Säkert alla sömnskulder jag samalt på mig under de många dagar och nätter jag mått illa och inte kunnat sova, som nu kräver åtgärdning.

Stomin funkar iaf bättre för var dag 👍🏼 Luften lämnar magen sakta men säkert (och ljudligt). Jag känner mig ok med den och ser den som en vän och räddare mer än en belastning och ovälkommen gäst.


Jag hoppas jag får tillbaka livet nu snart. Och komma hem till familjen 💓💞 Siktar in mig på hemfärd på lördag även om läkaren skulle skriva ut mig imorgon om jag så ville.

Vi hörs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...