Sjukstuga

Idag är sonen hemma från skolan. Han har feber stackaren ☹️ Hoppas han blir frisk snabbt så han kan njuta av höstlov nästa vecka. På måndag kväll har han program tillsammans med min fina kollega och väns son J. Det ser han fram emot 🤗 Äventyrsbana med kluriga utmaningar inomhus och utomhus i Larsmo! Riktigt perfekt för våra killar 👌🏼

Det är inte bara sonen som är sjuk idag. Cesar ville inte komma in i morse, utan låg bara i sin "koja" där ute så jag fick dra ut honom och fösa in honom i värmen.. Jag märkte direkt att det var nåt som inte stämde. Han haltade och höll upp vänster framtass hela tiden. Ville inte ens äta mat efter att ha varit ute hela natten... 😢
Vi måste följa med hur det utvecklas. Kan ju vara en sticka eller liknande också som kommer bort av sig själv förstås.

Kl. 14 idag skall jag träffa stomiskötaren här i stan. Jag har märkt en separation vid stomin och det vill jag att hon skall se på och hjälpa mig med. Dessutom behöver jag hämta nya påsar, eller bandage, som det kallas. Hade fått hem helt tillräckligt, men tyvärr av fel sort. Eller märket var rätt men påsens framsida var genomskinlig och det var heltäckande grå påsar jag skulle ha. Men det fixar vi idag. Första gången jag gör nåt utanför huset sen jag kom hem 😬

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...