Tacka vet jag stödbälte

Idag skall jag träffa stomiskötaren igen. Känns tryggt och bra att få vård när man vill, inte bara när man behöver. Är tacksam över den finländska vården 🙏🏼
Jag skall dit för att visa upp Örjan. Skall kanske testa nån tätningspasta ist för tätningsringen för att separationerna runt stomin skall läka snabbare..
"Taggen" på magen har gått ner lite nu. Den är inte lika vass och tydlig. I helgen var den mer trubbig och jag tänkte att det hade samlats nån beläggning runt den. Jag hade förberett mig på att den (stygnet, om det är ett sånt) skulle behöva tas bort, men vi får se vad stomiskötaren säger idag. Nu känns det knappt av längre så tror det har smält av sig själv nu... 😊👍🏼

Ang läckagen så hade jag en rätt skön natt inatt. Inget läckage och jag hade lagt extra "plastvingar" på undersidan av plattan PLUS att jag testade ha på stödbältet inatt. Tror att det också hjälpte till att hålla påsen på plats lite bättre. Bältet är annars väldigt bekvämt och var till stor hjälp de första veckorna hemma efter op.

Såhär ser stödbältet ut 👆🏼 Med öppning för påsen förstås. 

Nu skall jag iväg till bilverkstaden en sväng...

På återskrivande...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...