The downside...

Inte det mest mysiga inlägget, men nu har jag då varit med om en av nackdelarna med stomi.. Läckage. Tre läckage i stomibandaget 😣 TRE! Alla nattetid.. Inte kul alls. Första gången var efter att stomiskötaren hade lagt om bandaget efter ett besök hos henne i torsdags. Var dit för att kolla om separationen vid stomin och den tyckte hon såg bra ut. Jag tycker dock att jag kämpar med att få den att läka ihop.. Jag har också en vass "tagg" mitt i såret på magen som operationsskötaren här på sjukhuset trodde var ett stygn under huden som ännu inte smält.. Men jag vet inte. Den är liksom jättehård och sticker upp när jag ligger på rygg. Jag hoppas verkligen att den snart försvinner! De andra läckagen har hänt nu i helgen.. Usch och fy alltså! Det är precis vid separationen som läckagen händer.. 😔 Så surt och besvärligt..

Annars mår jag bättre för var dag.. Känner mig starkare och piggare, men behöver fortfarande ta det lugnt förstås. Lyfter inget tungt och försöker komma ihåg att vila, dricka mkt och tugga och salta och maten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...