Medicinfri!!

Sedan jag fick diagnosen Ulcerös Kolit eller Colitis Ulcerosa för snart 2 år sen, har jag ätit mediciner. Immunsuppressiva, orala, anala och allt möjligt känns det som..

Idag kan jag för första gången på länge säga att jag är medicinfri! 🥳 Läkaren här i stan ringde mig i tisdags och berättade att alla mina blodprovssvar var bra. Så skönt! CRP var 3 trots förkylning, och hb var 138! Tänk, jag som hade 88 i Vasa 😳 Korsolvärdet var också bra så inget mer kortison behöver jag ta! Har ätit kortison mer eller mindre hela tiden sedan ca. ett år tillbaka. Min kropp kommer säkert vara överlycklig och på ett eller annat sätt tacka mig för att den inte behöver få kortison i tablettform mera. Just nu iaf 😊 Känns så konstigt att inte börja dagen med en massa tabletter. Konstigt och bra.

Var till materalutdelningen idag för att hämta ut mer bandagematerial till Örjan. Fick dock inte ta ut Hollister-påsarna eftersom det inte fanns intyg på dem. Men Sensura Mio som jag tidigare använt, gillar jag ju också så en sån låda fick jag iaf + adhesive removers (lappar för att få lös plattan vid byte) och Eakin pastan för bättre tätning. Kanske borde ringa stomiskötaren nu ist för att vänta tills 21.11 då jag skall dit på kontroll. För att få Hollister tänkte jag...

Vid materialutdelningen... 


Annars tycker jag allt går rätt bra 🤗

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...

Stomipåse-överdrag!