Örjan mår bra, jag lite sämre

Igår blev det pizza och idag en dajmkaka. Jag är verkligen INTE någon bagare, men när tristessen tar över kan tydligen det mesta hända 😋

Örjan har mått så bra och varit så snäll igår och idag. Inga olyckor alls och lugn och medgörlig 😁👍🏼 Snart kan jag säkert sluta med tätningspastan också eftersom gropen där separationen var, nästan är helt läkt nu. Blir intressant att se vad stomiskötaren säger på torsdag. Dock måste jag nog ta upp värken jag ibland får i såret på magen.. Runt "taggen" alltså...

I söndags skulle jag ha haft uppehåll med hydrokortisonet eftersom blodprovet på tisdag kräver detta, men jag tog morgontabletten av bara farten, så ringde labben idag (fick inte tag i IBD-skötaren som var ledig) och flyttade fram blodproven till onsdag. Hoppas det var ok. Läkaren hinner ju ändå få svaren till nästa veckas tisdag då han skall ringa mig.

Även om Örjan mått bra idag, har jag haft en hemsk huvudvärk hela dagen.. Har varit jättetrött och sliten. Hoppas det är nåt tillfälligt bara. Jag har också haft en sämre dag vad gäller den del av tarmen som fortfarande är inflammerad. Har behövt gå på wc flera ggr under dagen pga tryck, och då har det krampat där nere och känts som om det fanns mycket att tömma, men utan resultat förstås. Jag har hämtat ut Pentasa suppositorer, men bara testat en gång. Den gången trodde jag insidan skulle brinna upp så jag valde att gå på wc en kort stund efter intaget och det lättade då förstås när suppositoren kom ut. Vet inte hur jag skall våga testa pånytt..

Nåväl. Nu har jag nattat sonen och sitter i soffan och njuter av den värmande brasan. Magnus är och spelar hockeymatch.

Hoppas på en skön natt! Sov gott ❤️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...