Tacksam

Alltså jag är så tacksam för varje dag som går! 🙏🏼 Tänk att jag var så sjuk efter operationen, och mår så pass bra nu som jag gör! Mamma är bra att påminna mig om det också 😍 Ibland blir man ju lite in i sin egen bubbla som jag tidigare skrev om, och då är det lätt hänt att man tar saker för givet eller glömmer bort vissa saker...

Tätningspastan som jag använder nu är sååå bra!! Det har inte varit ett enda läckage och jag har kunnat ha påsen upp till två dagar t.o.m! Plus att den nästan kommer lättare bort än tätningsringen jag hade före 👍🏼 Huden har dessutom nästan helt återhämtat sig och groparna växt ihop. Super! Igår kom jag t.o.m på mig själv med att flera gånger ha glömt bort att jag har stomi! 😉 Det som dock påminde mig på kvällen var "taggen" på magen.. I såret. Den är mindre och rundare/trubbigare, men vissa gånger märker jag av den pga ömmande värk runt den... Följer med och ska ta upp det med stomisköterskan på torsdag då jag skall dit på kontroll igen.

Nu har sonen kompis här och jag har suttit och myst med Chili i famnen och sticksömmen i handen. Det blev ett reflexpannband så jag skall synas i mörkret 👀



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...