Jul och mellandagar fyllda av släkt och vänner

Så var julen över och stressen jag gett sig av. Så skönt! Vi hade en riktigt trevlig julafton med middag och tomte. T.o.m Örjan fick en julklapp 😁 Pappershanddukar i perfekt förpackning att använda vid bandagebyte 👍🏼 På kvällen satt vi och myste på tumis jag och Magnus ❤️ På juldagen var vi bortbjudna till min kollega Lenita. Det var engelska influencer över middagen så vill fick bl.a nån dessert med nötter och torkad frukt, kalkon och en massa annat gott! Tack!!
Julannandag spenderades traditionsenligt i Oravais hos min moster tillsammans med släkten från mammas sida. Tack till er också!! Där hälsade jag också på min nya väninna från sjukhustiden i Vasa 🥰 Så otroligt kul att vi ännu håller kontakten eftersom vi hade så stort stöd av varandra när vi låg i samma rum. Hade inte träffat henne sen början på oktober, så det var verkligen roligt.
På fredag tog jag på sonens begäran med honom till stan så han fick shoppa lite för julklappspengarna han fick 😊 Det blev ett PS4 spel och ett nytt headset. Sen körde jag honom till hans far och sen dess har jag och Magnus mest slappat och tagit igen oss efter allt flängande hit och dit. Det är ju en av mina större utmaningar i livet - att kunna slappna av och bara vara. Jag jobbar på det för jag vet hur viktigt det är. Rastlös som jag är har jag alltid haft svårt för att sitta stilla och låta timmarna rulla iväg. Bara tanken på det gör mig, även nu i skrivande stund, väldigt obekväm.
Snart är helgen slut och vi får börja planera nyår. Våra planer är öppna ännu men lite funderingar har vi 😊 Det är så roligt att kunna planera trevliga stunder tillsammans nu när jag mår så bra som jag gör och allt med stomin funkar bra 🙏🏼 Det enda som är aktuellt kring den just nu är att jag bör ringa stomiskötaren för ett besök och beställning av mera stomimaterial. Har bestämt mig för en påse nu, eller egentligen två, som jag gillar och kommer börja använda.
Nu skall jag fortsätta chilla... 😉

Önskar er en riktigt skön fortsättning!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...