Lugnt tillstånd är inte alltid lugnande

Känns som om jag just stigit upp (och då steg jag upp redan kl. 9 idag) men det är bara två timmar till jobb 😲 Hur kan det komma sig?

Trötter
Egentligen vet jag nog vad min trötthet, åtminstone delvis, beror på. Jag har druckit på tok för lite den senaste tiden 🙄 2-3l om dagen är rekommendationen för en person med ileostomi (tunntarmsstomi), men jag har tyvärr kommit av mig lite vad gäller att upprätthålla en god vätskebalans.. Inte alls medvetet, jag har bara glömt bort att dricka mellan måltiderna. Så idag satte jag en vattenkanna på bordet och hittills har det funkat fint.

Jag sov gott inatt, trots att jag var lite fundersam vid sänggående eftersom Örjan var så lugn och kändes väldigt...platt?! 🙊🙈 Det är som med barn.. Är det mycket stim och stoj från rummet vet man att de åtm är där och hittar på nåt. När det blir tyst är det å ena sidan skönt, men å andra sidan blir man samtidigt orolig över om allt är ok där inne 😅 Lite liknande känslor kring stomin. Så länge där finns aktivitet vet man att allt är ok, men blir det lugnt en längre tid börjar man fundera på stopp i tarmen osv...

Men! Allt är nog i sin ordning. Bytte bandage i morse när jag duschat, och allt var bara bra 👍🏼

Fin för dagen 

Så... Snart är det alltså dags för jobbskifte nummer två efter operationen. Första skiftet (igår) gick helt okej. Det var faktiskt jätteroligt att vara tillbaka i jobb 😍 Vi höll oss bara inomhus men det gick jättebra och kvällen var så mysig och lugn. Hoppas denna kväll går lika bra🤞🏼

I jobb

Nu skall jag äta nåt innan jag pyser iväg.

Hoppas ni alla har en riktigt bra onsdag!
Kram på er ❤️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Dag tre på sjukhuset...

Sjukstuga