4 månader med stomi

Jag och den här typen..


... Örjan, firar 4 månader och 1 vecka tillsammans imorgon! Tänkt vad tiden går! Vecka efter vecka rinner iväg men jag är tacksam för varje dag.
Allt flyter på bra för tillfället och mitt liv håller på att återställas bit för bit. Jag är fortfarande väldigt trött på morgonen, men kirurgen menade att det är en så stor operation jag gått igenom så han var inte bekymrad över min trötthet. Snart känner jag dock att jag kan ta tag i träningen igen och det ser jag fram emot! Kan ännu tycka att det känns... lite konstigt... när jag försökt jogga eller hoppa lite, så promenader är det som jag fokuserar på för tillfället. Finns ett pass som heter "Stretch & relax" vid den studio jag dansade Zumba före jag åkte in på sjukhus, så det passet låter också välkommet just nu. Skall testa på måndag om allt känns ok då.

Tid till kirurgen i Vasa fick jag för nån dag sen. 12.2 skall jag dit på konsultation ang vidare operation osv. Då skall jag försöka få till en träff med min rumskompis som jag spenderade en stor del av sjukhustiden med. Hon fick ju också stomi där och då, kolostomi, så vi hade ett stort stöd i varandra 🖤

Ha en fortsatt fin onsdag! /H

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...