Bandageförvaring och födoreaktioner

Igår ordnade jag med bättre förvaring av mina stomitillbehör. I enkelhetens namn lade jag en låg plastlåda med skilda förvaringsfack i en av badrumslådorna, och voila! Nu är det bara att dra ur och påbörja bytet 😊



En annan sak...

Jag brukar egentligen inte märka nån större skillnad på vad jag äter/ätit. Detta är ju väldigt individuellt också, men de få saker jag lärt mig att ändrar resultatet i påsen är bl.a.:


  • Fisk- ger hemsk lukt
  • Vin- ger högre flöden
  • Frön och nötter- kommer ut i hela bitar
  • Kål- ger mer luft i påsen
  • Blåbär, rödbetor, röd läsk och vitaminbrustablett med apelsinsmak- färgar avföringen 


Såhär kan det till exempel se ut när man ätit kållåda kvällen innan 🥴

Luftfylld påse

Nepp, nu blir det att fixa sig inför lunchdaten 🥰

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...