Choklad och sveda


Hej alla! 

Först vill jag slå ett slag för Tony's chocolonely! När man köper den hjälper man till att motverka slaveri på kakaofälten i Väst-Afrika. Bidra du också till 100% slavfri choklad! Och den är sjuuukt god dessutom! Jag valde att testa "salty caramel". Yummie!! 


Idag var jag lika trött som vanligt när jag steg upp. Gropen som jag haft vid sidan om stomiknoppen har ju fyllts igen nu, förhoppningsvis av tamen själv (det ser så ut iaf), men jag är inte helt säker. Det svider tyvärr väldigt mycket då jag har bandage på och rör mig, så vet inte om det är påsen som trycker på och huden där under är känslig.. Orsaken vet jag inte riktigt. Imorgon skall jag träffa kirurgen som opererade mig, och tänkte då fråga honom om jag kan träffa stomisköterskan eller om kirurgen själv kan svara på om allt är okej med Örjan. Jag satte mig iaf på soffan idag och "luftade" stomin en bra stund. Sitter ännu kvar och det har nog gått över en timme. Jätteskönt! Tarmen har hållit sig lugn och det var ju bra. Detta gör jag nog fler ggr. 


Nu är det dock dags att stiga upp och lägga nytt bandage. Hoppas bara att det inte svider sååå mycket.. 🙄

Spännande dag imorgon. Efter nattskift och allt. Jag skriver mer efter besöket på Vasa sjukhus. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...