Tisdag och sol igen!

Hej alla glada! 

Till att börja med hoppas jag att ni har en bra tisdag och njuter av solen som kikar fram nu som då! ☀️ Själv har jag mest pysslat på inne idag, och nu satte jag mig ner med en kopp kaffe. Njuter av färgskalan i vårt vardagsrum.. Varmt och ombonat med blått, brunt och guld 🥰 



Idag tänkte jag först gå in på huvudämnet för denna blogg - UC och stomi. Tänkte visa den andra av mina två stomibandage/påsar. I huvudsak använder jag ju Coloplast Sensura Mio Light Convex, men då och då vill jag byta till den andra plattan pga att jag vill låta huden vila lite från Coloplast linmet. Då byter jag till denna ↙️


Detta är Hollister Moderma Flex Soft Convex. Den har en mer plåster-liknande "platta", så den är mjukare mot huden. Nackdelarna har jag tidigare nämnt. Skönt iaf att nu som då kunna avlasta med en annan typ av påse.

Jag har ju fortfarande aktiv inflammation i ändtarmen, och när jag berättade om mina syptom för läkaren här i stan, sa han att kramperna där nere också/dels kan bero på bakteriefloran i ändtarmen som kan påverkas då inget för ut bakterier därifrån. Eftersom jag inte går på toa som andra. Så nu har jag hämtat ut vagitorier mot detta som skall användas som suppositorier 🙊 Kanske det blir lite lättare. Man kan ju alltid hoppas 🤞🏼

Jag har även testat mitt nya löshår på klämma idag. Oj så långt och tjockt det blev! 🙈 Blev nästan lite väl mycket... Men färg och kvalitet helt ok. Nåväl, lite plastigt var det ju nog, men ok ändå. Går ju att ha nån mörk afton när man skall ut på middag eller nåt 😁


Vad tycker ni? Nu har jag hunnit ta bort det eftersom jag skall till jobbet ikväll. Då vill jag inte ha långt, tjockt och tungt hår som hänger i vägen 😊

Kram, Heidi 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Stomipåse-överdrag!

Förkyld trött mamma

Dag tre på sjukhuset...